Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies.

Szanowni Państwo, w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

Akcjonariusz

Poczta Polska S.A. to jedna z największych firm oraz jeden z największych pracodawców w kraju. Jako spółka dysponującą rozległą siecią sprzedaży Poczta Polska jest partnerem dla niemal wszystkich grup klientów, zarówno indywidualnych, jak też dla firm i instytucji.

Mimo, że w ostatnich latach na rynku usług pocztowych pojawiło się wielu nowych operatorów, Poczta Polska, wprowadzając liczne innowacje i działania usprawniające, potrafiła nie tylko utrzymać dotychczasowe usługi, ale także rozszerzyć swoją ofertę. Duże znaczenie przywiązuje się do podniesienia standardu i jakości świadczonych usług. Wzrosła też dbałość o komfort klientów. Poczta Polska oferuje około 300 różnych usług, w tym około 44 rodzaje podstawowych usług w obrocie krajowym i około 50 w obrocie zagranicznym.

Znacznie rozszerzono także ofertę usług pocztowych, adresowanych zarówno do klientów indywidualnych, jak i masowych.
Szczególnie dynamicznie rozwijają się usługi:

  • kurierskie - EMS-Pocztex - przesyłki indywidualne lub masowe;
  • finansowe na rzecz banków - wpłaty na rachunki banków, obsługa czeków prawie 30 banków,
  • sprzedaż produktów Banku Pocztowego,
  • obsługa Otwartego Funduszu Emerytalnego Pocztylion.

Historia Poczty Polskiej sięga roku 1558, kiedy to król Zygmunt August polecił swojemu dworzaninowi, Prosperowi Prowanie, zorganizowanie pierwszej regularnej międzynarodowej linii pocztowej Kraków - Wenecja. W czasach stanisławowskich rozpoczęto budowę stałych stacji pocztowych. Na każdej z nich wywieszony był herb pocztowy, a przewozem korespondencji zajmowali się posłańcy zwani kursorami lub pocztylionami. Pocztylioni nosili specjalne odznaki już od XVI wieku, jednakże dopiero w 1764 roku zostali odpowiednio umundurowani. Nie wolno im było wyruszać w drogę bez znaku pocztowego i trąbki. W okresie Królestwa Polskiego wprowadzono taryfę pocztową, a pierwsze znaczki wydano w 1860 roku.
Momentem przełomowym w rozwoju Poczty Polskiej było utworzenie w 1928 roku państwowego przedsiębiorstwa "Polska Poczta, Telegraf i Telefon" (PPTiT). Wydzielenie z ogólnej administracji państwowej instytucji poczty w formie przedsiębiorstwa miało na celu usprawnienie gospodarki i podniesienie rentowności tej branży. Wybuch II Wojny Światowej przerwał jednakże realizację programu modernizacji poczty, a cały dorobek dwudziestolecia międzywojennego w dziedzinie nowoczesnej komunikacji został zniszczony i rozproszony.
Istotnym etapem w historii był rok 1991, kiedy to nastąpiło oddzielenie Poczty Polskiej od Telekomunikacji.